Ga naar de hoofdinhoud

Je uitvaartverzekering stopzetten

Je kan op elk moment de premiebetaling van je uitvaartverzekering stopzetten. Je verzekering blijft bestaan, je hoeft dan alleen geen premie meer te betalen omdat a.s.r. je verzekering “premievrij” maakt. Omdat je niet alle afgesproken premies in de toekomst betaalt wordt de waarde van de verzekering wel lager.

Je uitvaartverzekering stopzetten heeft een paar gevolgen:

  • Het kan zijn dat het bedrag dat je tot nu toe hebt opgebouwd, niet genoeg is om alle uitvaartkosten in de toekomst te betalen.
  • Wil je overstappen naar een andere verzekeraar? Vraag eerst of de nieuwe verzekeraar je accepteert, voordat je jouw verzekering bij a.s.r. opzegt.
  • Een verzekering stopzetten is niet altijd de goedkoopste oplossing. Zoek eerst uit wat dit financieel voor jou betekent.

Je kan je verzekering stopzetten in je a.s.r. account, via het contactformulier of via jouw adviseur. Wil je eerst weten wat je tot nu toe betaalde premie verzekert bij overlijden? Vraag dit na bij je adviseur of geef dit aan op het contactformulier.

Je kan je verzekering schriftelijk stopzetten. Stuur een brief naar het a.s.r. kantoor in Enschede, De Ruyterlaan 8, 7511 JH Enschede.

Afkopen van je verzekering

Naast het stopzetten van je premiebetaling, kun je er ook voor kiezen om je verzekering af te kopen. Als je je uitvaartverzekering afkoopt, stopt je verzekering en laat je de afkoopwaarde van je verzekering in één keer uitbetalen. Je verzekering houdt dan op te bestaan en er wordt niets uitgekeerd bij overlijden. 

Kosten

Het kost altijd geld om je uitvaartverzekering stop te zetten, af te kopen of om te zetten. In de tabel lees je wat die kosten op dit moment zijn. Deze kosten worden maar één keer in rekening gebracht. 

Laat je adviseren voordat je jouw verzekering premievrij maakt, afkoopt of omzet in een nieuwe verzekering. Een adviseur kan je helpen om de juiste keuze te maken. Heb je een keuze gemaakt? Ga dan naar je a.s.r. account of neem contact op via het contactformulier.

Wat wil je doen? Wat betekent dat? Kosten op dit moment. Deze kosten worden één keer in rekening gebracht
Premiebetaling stopzetten (premievrij maken) Je kan de premiebetalingen van de uitvaartverzekering altijd stopzetten. Dat heet premievrij maken. Als je dit wil, zetten we de verzekering om in een premievrije polis die uitkeert bij overlijden. Dat bedrag staat voor je gereserveerd. Lees in de polisvoorwaarden hoe premievrij maken wordt berekend.

€ 40

Let op: naast dit bedrag worden er meer kosten in rekening gebracht. Je leest in de polisvoorwaarden welke kosten dit zijn.

Verzekering stopzetten (afkopen) Kijk eerst in je polisvoorwaarden of je jouw verzekering mag afkopen. Als je je verzekering afkoopt, heb je geen uitvaartverzekering meer. Je leest in de polisvoorwaarden of afkopen mogelijk is, en hoe het bedrag wordt berekend.

Maximaal € 50

Let op: Naast dit bedrag worden er meer kosten in rekening gebracht. Je leest in de polisvoorwaarden welke kosten dit zijn.

Oude verzekering omzetten in een nieuwe verzekering Je kan altijd je oude uitvaartverzekering omzetten in een nieuwe uitvaartverzekering. Dat is niet altijd het voordeligst. Je betaalt naast de kosten van het omzetten namelijk ook de nieuwste distributiekosten. Laat je hier eerst over adviseren.

€ 15

Let op: Naast dit bedrag worden er ook distributiekosten in rekening gebracht. Laat je adviseren wat in jouw situatie de beste keuze is.

 
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenavond, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":true,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":true,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }