Uitvaartpolis uitkeren

Uitvaartpolis uitkeren

Ardanta keert uw uitvaartpolis óf rechtstreeks uit aan de nabestaanden óf rechtstreeks aan de uitvaartverzorger.

Dat is afhankelijk van de uitvaartpolis die u bij ons heeft afgesloten.

Heeft u een geldverzekering? Dan kunt u dit formulier invullen en opsturen naar Ardanta. Op dit formulier staat ook precies wat wij nodig hebben om u het bedrag uit te kunnen keren. Nadat u het formulier heeft ingevuld en (met de stukken die nodig zijn) naar ons heeft gestuurd, dan zorgen wij ervoor dat u binnen 10 werkdagen het geld op uw bankrekening heeft staan.

Heeft u nog een oude polis?
Heeft u nog een oude polis en wilt u weten bij welke verzekeraar u moet zijn voor informatie over die polis? Neemt u dan eerst een kijkje op onze site onder 'Oude polissen'. Of ga naar de website van De Nederlandsche Bank. Hier checkt u alle ‘Oude polissen levensverzekeraars en begrafenisfondsen’. 

Geen polis te vinden? En wilt u weten of u recht heeft op een uitkering?
Wilt u weten of u als nabestaande nog recht heeft op een uitkering, maar weet u niet goed waar u moet beginnen? Dan kunt u terecht bij de nabestaandendesk van het Verbond van Verzekeraars. Het Verbond zet aanvragen periodiek door naar de levensverzekeraars, zoals Ardanta. De verzekeraar rapporteert dan aan het Verbond of er een polis is gevonden of niet. Het Verbond laat u dan weten of een polis van de overledene is gevonden en zo ja, bij welke verzekeraar. De procedure is kosteloos en duurt in totaal twee à drie maanden.

Als u als nabestaande jaren later ontdekt dat er nog een polis van een dierbare bij Ardanta loopt, dan keren wij altijd uit. Dit betreft de zogenaamde ‘slapende polissen’. Ook dan kunt u gebruikmaken van dit formulier

Vragen?
Met vragen kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met uw adviseur of met Ardanta. Zij helpen u met al uw praktische vragen. De Klantenservice is op werkdagen te bereiken van 8.00 tot 17.30 via (053) 488 11 22 U kunt ook contact opnemen via ons contactformulier.