Klachtenrapportage 2022

Bij Ardanta staat uw belang voorop. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze producten of dienstverlening. Uw klacht is in dat geval van harte welkom Het helpt ons continu verbeteren. Ardanta verstaat onder een klacht: elke melding met daarin het woord ‘klacht’. Daarom vragen wij u om in uw bericht of telefoongesprek duidelijk het woord ‘klacht’ te gebruiken. Dit helpt ons om uw klacht op de juiste manier te behandelen.

Aantal klachten per 10.000 verzekerden

Ontvangen

Afgehandeld

Gemiddelde doorlooptijd interne klachten

0,56

348

308

18,6 werkdagen

 

Afgehandelde klachten

Aantal geheel intern

%

Aantal KiFiD/Reclame Code Commissie

%

Totaal

298

96,8%

10

3,2%

 

Resultaat afgehandelde klachten

Aantal toegewezen klachten

%

Aantal afgewezen klachten*

%

Totaal

184

59,7%

124

40,3%

 

* Onder ‘afgewezen klachten’ rekenen wij ook klachten waarbij wij de klant of nabestaande tegemoet zijn gekomen. Er was volgens de polisvoorwaarden namelijk geen recht op een (extra) uitkering.

  • Hoe kan ik een compliment geven?

    Wat fijn dat u tevreden over ons bent. Ook complimenten zijn zeer leerzaam voor ons. We weten op deze manier wat onze klanten belangrijk vinden aan onze dienstverlening.

    U kunt uw compliment aan ons doorgeven via het contactformulier. Dank u wel.

  • Onze klantenservice medewerkers lossen het probleem graag voor u op. Komt u er samen toch niet uit? Dan kunt u natuurlijk een klacht indienen.

    U vindt onze klachtenregeling op onze site.