Mijn premiebetaling

Meest gestelde vragen over premiebetaling

  • Ik heb een vraag over een afgeschreven bedrag.

    Op Mijn Ardanta vindt u informatie over uw premiebetalingen. U kunt ook telefonisch contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is (053) 488 11 22.

  • U kunt de achterstand overmaken op rekeningnummer NL86ABNA0936430222 o.v.v. uw contractnummer. Ook kunt u de achterstand betalen via IDeal op Mijn Ardanta.

    Heeft u vragen over uw achterstand of wilt u een betalingsregeling treffen? Neemt u dan telefonisch contact met ons op. Ons telefoonnummer is (053) 488 11 22.

  • Bent u al klant bij ons? En wilt u weten hoe lang u (nog) premie moet betalen? Kijkt u dan op Mijn Ardanta of neemt u contact met ons op via het contactformulier. Ook kunt u ons van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur telefonisch bereiken.

    Wilt u een nieuwe verzekering bij ons afsluiten, De Ardanta Uitvaartverzekering? Dan kunt u zelf kiezen hoe lang u premie betaalt. Op deze pagina leest u meer over de mogelijkheden.

  • Heeft u teveel premie betaald? Dan krijgt u dit natuurlijk van ons terug. Dit kunt u eenvoudig zelf doen, door uw automatische incasso terug te laten storten, oftewel storneren. Dat kunt u zelf doen binnen 56 dagen. Als u dit vergeet, dan storten wij het teveel betaalde bedrag automatisch terug. Heeft u zelf een bedrag overgemaakt aan Ardanta (niet via een automatische incasso), neem dan contact op met de Klantenservice via telefoonnummer (053) 488 11 22. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur te bereiken. Zij regelen dan dat u het teveel betaalde bedrag terugkrijgt.

  • Als u een betalingsachterstand bij Ardanta heeft, dan ontvangt u drie keer een herinnering van ons. Als u langer dan drie maanden niet heeft betaald, dan maakt Ardanta de polis premievrij of de polis wordt stopgezet.

    Het is mogelijk om de stopzetting ongedaan te maken, en uw polis weer te activeren. Dat kan altijd binnen een half jaar na de datum van stopzetting. Als u de verzekering weer wilt activeren tussen een half jaar en een jaar, na datum van stopzetting, dan moet u opnieuw gezondheidsvragen beantwoorden. Het herstel van de verzekeringen is alleen mogelijk als de volledige premieachterstand is betaald. 

    Het kan gebeuren dat u een herinnering ontvangt, terwijl u uw premie al wel heeft betaald. Dat komt omdat er een paar dagen zitten tussen uw betaling en de verwerking door onze administratie. Als u al wel heeft betaald, beschouw deze dan als niet verzonden.

    Tip: herinneringen voorkomen? Gebruik dan de automatische incasso. Dan betaalt u iedere maand op tijd.

  • Het betalen van uw premie, of het betalen van openstaande premies, kunt u doen via rekeningnummer NL 86 ABNA 0936430222, ten name van Ardanta, onder vermelding van uw contractnummer. U kunt uw premie ook via IDeal op Mijn Ardanta overmaken.

  • U kunt uw rekeningnummer wijzigen via Mijn Ardanta. Ook kunt u uw rekeningnummer wijzigen via telefoonnummer (053) 488 11 22. Wij helpen u graag verder van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.

  • Ja, dat kan. Wilt u de betalingstermijn van uw polis wijzigen van bijvoorbeeld maandelijks naar jaarlijks? Dat regelt u heel eenvoudig via Mijn Ardanta. U kunt ook de betaaltermijn telefonisch wijzigen via (053) 488 11 22. Wij zijn van maandag t/m vrijdag te bereiken van 8.00 tot 17.30 uur. Of neem contact op via ons contactformulier.

    U kunt bij Ardanta maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of per jaar betalen. 

    Let wel: Als u per kwartaal, halfjaar of jaarlijks uw premie betaalt, dan krijgt u een zogenaamde termijnkorting. Deze korting vervalt als u maandelijks gaat betalen. Wilt u weten wat uw nieuwe premie wordt? Neemt u dan contact met ons op.

  • Ja dat kan. U kunt zelf bij Ardanta aangeven op welke dag uw premie moet worden afgeschreven. Dat regelt u eenvoudig via Mijn Ardanta. Of u kunt hiervoor telefonisch contact opnemen  met onze Klantenservice. Wij zijn van maandag t/m vrijdag te bereiken van 8.00 tot 17.30 op telefoonnummer (053) 488 11 22. Of neem contact op via ons contactformulier.

  • U kunt via Mijn Ardanta of het contactformulier aan ons doorgeven dat u met een automatische incasso uw premie wilt betalen. 

    Ook kunt u uw machtiging voor een automatische incasso telefonisch aan ons doorgeven via telefoonnummer (053) 488 11 22. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur telefonisch te bereiken.

  • Dat regelt u heel eenvoudig via Mijn Ardanta.

    U kunt de betaalmethode ook telefonisch wijzigen via (053) 488 11 22. Wij zijn van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur telefonisch te bereiken. Of neem contact op via ons contactformulier.