Contact en reactietermijnen

  • Hoe kan ik Ardanta bereiken?

    Maak een afspraak als u op kantoor wilt komen
    U kunt ons op verschillende manier bereiken. Wilt u ons komen bezoeken op ons kantoor in Enschede? Maakt u dan vooraf een afspraak via onze Klantenservice. Op deze manier is er altijd iemand beschikbaar die u te woord kan staan en kan helpen met uw vraag. Uiteraard kunt u ook altijd uw vragen per e-mail of telefonisch aan ons stellen.

    Ons adres
    De Ruyterlaan 8
    7511 JH  Enschede

    Postadres
    Postbus 346
    7500 AH  Enschede

    E-mail info@ardanta.nl

    Algemeen telefoonnummer (053) 488 11 22
    Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur. 

    Wilt u dat wij u bellen? Gaat u dan naar het formulier op onze site
    Het telefoonnummer waarmee wij u bellen is (053) 488 11 00.

    Overlijden melden 0800 – 33 33 000
    24 uur per dag / 7 dagen in de week bereikbaar.

    Wij bellen u met (053) 488 11 00
    Als wij contact met u opnemen, bellen wij altijd met het telefoonnummer (053) 488 11 00. 

    Rekeningnummer
    NL86ABNA0936430222

    Ardanta is een handelsnaam van ASR Levensverzekering N.V.
    HR 30000847 Utrecht
    BTW NL001028716B01

  • Hieronder vindt u meer informatie over contact met Ardanta:

    Telefoon

    • Voor het melden van een overlijden kunt u ons 24 uur per dag/7 dagen in de week bereiken op telefoonnummer 0800 - 33 33 000.
    • Voor alle overige vragen zijn wij van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer (053) 488 11 22. U hoort eerst een kort keuzemenu. Hierdoor krijgt u de juiste medewerker aan de telefoon, die u verder helpt. We vinden het belangrijk om iedere klant voldoende aandacht te geven en alle vragen volledig te beantwoorden. Het kan -in drukke perioden- voorkomen dat u langer moet wachten als u ons belt. Duurt het te lang? Dan kunt u ons bel-me-terug-formulier invullen. Dan bellen we u terug op een moment dat het u uitkomt en wij alle tijd voor u hebben.
    • Contact via social media? Dan staat ons team van maandag t/m vrijdag tot 20.00 uur en op zaterdag tot 17.00 uur voor u klaar. Wij reageren binnen 2 uur. Lukt het ons niet om direct een inhoudelijke reactie te geven? Dan wordt uw vraag de eerstvolgende werkdag opgepakt. 

     

    Contact via e-mail of brief

     

    Mijn Ardanta
    Veel zaken (bijvoorbeeld adreswijzigingen of aan- of afmelden van verzekerden) kunt u ook regelen via Mijn Ardanta. Of kijkt u bij ‘de meest gestelde vragen’. Staat het antwoord op uw vraag hier niet vermeld? Dan kunt u uw vraag ook stellen via ons contactformulier.

  • Ziet u op uw telefoon dat wij hebben gebeld, zonder dat u eerst contact met ons heeft opgenomen? Dan kunt u er vanuit gaan dat u een uitvaartverzekering bij Ardanta heeft. We bellen namelijk alleen mensen die al klant bij ons zijn. Wij vinden het belangrijk om onze klanten goed te informeren over hun verzekering en te checken of de verzekering nog past.

    Als het u op dat moment niet uitkomt, dan kunnen we altijd een terugbelafspraak maken. U kunt ook altijd zelf een terugbelafspraak via onze tool maken. Of als u liever op een andere manier wilt worden geïnformeerd over uw verzekering, bijvoorbeeld per mail, dan kunt u dat op dat moment bij ons aangeven. Dan veranderen wij dat direct in ons systeem.

    Wij bellen altijd met een 053-telefoonnummer uit Enschede, omdat ons kantoor daar is. In de meeste situaties is dit telefoonnummer 0534881100.

    PS Vanaf 22 maart 2022 kunt u ook worden gebeld door telefoonnummer 0534838800. Via dit telefoonnummer informeren wij u hoe u een account kunt aanmaken voor uw persoonlijke omgeving, zodat u vanaf nu uw verzekeringszaken digitaal kunt regelen op mijn.ardanta.nl.

    Lees meer over waarom Ardanta u belt in dit artikel op Ardanta geeft Antwoord.