Contact en reactietermijnen
-
Hoe kan ik Ardanta bereiken?
Maak een afspraak als u op kantoor wilt komen
U kunt ons op verschillende manier bereiken. Wilt u ons komen bezoeken op ons kantoor in Enschede? Maakt u dan vooraf een afspraak via onze Klantenservice. Op deze manier is er altijd iemand beschikbaar die u te woord kan staan en kan helpen met uw vraag. Uiteraard kunt u ook altijd uw vragen per e-mail of telefonisch aan ons stellen.Ons adres
De Ruyterlaan 8
7511 JH Enschede
Postadres
Postbus 346
7500 AH EnschedeE-mail info@ardanta.nl
Algemeen telefoonnummer (053) 488 11 22
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.Wilt u dat wij u bellen? Gaat u dan naar het formulier op onze site.
Het telefoonnummer waarmee wij u bellen is (053) 488 11 00.Overlijden melden 0800 – 33 33 000
24 uur per dag / 7 dagen in de week bereikbaar.Wij bellen u met (053) 488 11 00
Als wij contact met u opnemen, bellen wij altijd met het telefoonnummer (053) 488 11 00.Rekeningnummer
NL86ABNA0936430222Ardanta is een handelsnaam van ASR Levensverzekering N.V.
HR 30000847 Utrecht
BTW NL001028716B01 -
Wat kan ik verwachten van de bereikbaarheid? Hoe snel word ik geholpen?
Hieronder vindt u meer informatie over contact met Ardanta:
Telefoon
- Voor het melden van een overlijden kunt u ons 24 uur per dag/7 dagen in de week bereiken op telefoonnummer 0800 - 33 33 000.
- Voor alle overige vragen zijn wij van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur telefonisch bereikbaar op telefoonnummer (053) 488 11 22. U hoort eerst een kort keuzemenu. Hierdoor krijgt u de juiste medewerker aan de telefoon, die u verder helpt. We vinden het belangrijk om iedere klant voldoende aandacht te geven en alle vragen volledig te beantwoorden. Het kan -in drukke perioden- voorkomen dat u langer moet wachten als u ons belt.
- Contact via social media? Dan staat ons team van maandag t/m vrijdag tot 20.00 uur en op zaterdag tot 17.00 uur voor u klaar. Wij reageren binnen 2 uur. Lukt het ons niet om direct een inhoudelijke reactie te geven? Dan wordt uw vraag de eerstvolgende werkdag opgepakt.
Contact via e-mail of brief
Vraag over een uitkering
Op dit moment is onze reactietermijn 3 werkdagen voor geldverzekeringen en 8 werkdagen voor dienstenverzekeringen. Wij doen er alles aan om u zo snel mogelijk te helpen.
Vraag aan de Klantenservice?
Op dit moment is onze reactietermijn 12 werkdagen. Dit is langer dan u van ons gewend bent. Onze excuses. Wij doen er altijd alles aan om u zo snel mogelijk te helpen. Wist u dat u ook veel zaken kunt regelen via mijn.ardanta.nl?
U heeft een klacht
U ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging en binnen 10 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.
Mijn Ardanta
Veel zaken (bijvoorbeeld adreswijzigingen of aan- of afmelden van verzekerden) kunt u ook regelen via Mijn Ardanta. Of kijkt u bij ‘de meest gestelde vragen’. Staat het antwoord op uw vraag hier niet vermeld? Dan kunt u uw vraag ook stellen via ons contactformulier. -
Waarom word ik gebeld door Ardanta?
Ziet u op uw telefoon dat wij hebben gebeld, zonder dat u eerst contact met ons heeft opgenomen? Dan kunt u er vanuit gaan dat u een uitvaartverzekering bij Ardanta heeft. We bellen namelijk alleen mensen die al klant bij ons zijn. Wij vinden het belangrijk om onze klanten goed te informeren over hun verzekering en te checken of de verzekering nog past.
Als het u op dat moment niet uitkomt, dan kunnen we altijd een terugbelafspraak maken. U kunt ook altijd zelf een terugbelafspraak via onze tool maken. Of als u liever op een andere manier wilt worden geïnformeerd over uw verzekering, bijvoorbeeld per mail, dan kunt u dat op dat moment bij ons aangeven. Dan veranderen wij dat direct in ons systeem.Wij bellen altijd met een 053-telefoonnummer uit Enschede, omdat ons kantoor daar is. In de meeste situaties is dit telefoonnummer 0534881100.
PS Vanaf 22 maart 2022 kunt u ook worden gebeld door telefoonnummer 0534838800. Via dit telefoonnummer informeren wij u hoe u een account kunt aanmaken voor uw persoonlijke omgeving, zodat u vanaf nu uw verzekeringszaken digitaal kunt regelen op mijn.ardanta.nl.
Lees meer over waarom Ardanta u belt in dit artikel op Ardanta geeft Antwoord.