Let op: onze privacyverklaring is aangepast. Bekijk hier onze vernieuwde privacyverklaring
Klachtenrapportage 2019
Bij Ardanta staat uw belang voorop. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over onze producten of dienstverlening. Uw klacht is in dat geval van harte welkom Het helpt ons continu verbeteren. Ardanta verstaat onder een klacht: elke melding met daarin het woord ‘klacht’. Daarom vragen wij u om in uw bericht of telefoongesprek duidelijk het woord ‘klacht’ te gebruiken. Dit help ons om uw klacht op de juiste manier te behandelen.
Aantal klachten per 10.000 verzekerden |
Ontvangen |
Afgehandeld |
Gemiddelde doorlooptijd interne klachten |
0,6 |
379 |
396 |
19 werkdagen |
Afgehandelde klachten |
Aantal geheel intern |
% |
Aantal KiFiD/Reclame Code Commissie |
% |
Totaal |
369 |
93,2% |
27 |
6,8% |
Resultaat afgehandelde klachten |
Aantal toegewezen klachten |
% |
Aantal afgewezen klachten* |
% |
Totaal |
234 |
59,1% |
162 |
40,9% |
* Onder ‘afgewezen klachten’ rekenen wij ook klachten waarbij wij de klant of nabestaande tegemoet zijn gekomen. Er was volgens de polisvoorwaarden namelijk geen recht op een (extra) uitkering.