Ga naar de hoofdinhoud

Het kan gebeuren dat er niet genoeg geld op je rekening staat. Of dat je een ander rekeningnummer hebt gekregen. Het lukt ons dan niet om je premie af te schrijven. Het kan ook zijn dat je vergeet om je premie over te maken. Misschien kun je de rekening niet betalen, omdat je het financieel moeilijk hebt. In al deze gevallen krijg je een betalingsachterstand. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.

Meteen zelf regelen
Informatie en hulp bij achterstand op je betaling

Betaal het openstaande bedrag via ons rekeningnummer: NL86 ABNA 0936 4302 22, ASR Uitvaartverzekering. Zet daarbij je contractnummer. Ook kun je de achterstand betalen via iDEAL in je a.s.r. account. Door het instellen van een automatische afschrijving voorkom je dat je een rekening mist. Zo betaal je iedere maand op tijd en voorkom je een betaalherinnering.

  • Je rekeningnummer aanpassen. Betaal je via automatische afschrijving en is je rekeningnummer aangepast? Je past je rekeningnummer snel en eenvoudig via je a.s.r. account. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan.
  • Voortaan betalen via automatische afschrijving. Met een automatische afschrijving verklein je het risico dat je een premiebetaling mist. Je wijzigt de betaalwijze snel en eenvoudig via je a.s.r. account. Heb je nog geen account? Dan maak je die zelf in een paar stappen aan.
  • Heb je zorgen over je financiën of heb je schulden? Doe via geldfit.nl een gratis online test en krijg advies op maat.
  • Je kunt de achterstand overmaken op rekeningnummer NL86 ABNA 0936 4302 22 onder vermelding van jouw contractnummer. Ook kun je de achterstand betalen via iDEAL in jouw a.s.r. account.

Kun je jouw rekening(en) niet betalen of wil je een betalingsregeling? Neem dan contact met ons op. Dat kan op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur op (053) 488 1122. Je krijgt dan de mogelijkheid om je achterstand binnen een bepaalde tijd te betalen. We spreken samen met jou je termijn af.

Bij een achterstand op je betaling ontvang je drie keer een herinnering. Als je na drie maanden nog niet hebt betaald, stopt a.s.r. je verzekering. Je ontvangt altijd bericht als je verzekering is stopgezet. Ook kan het zijn dat je nóg een extra bericht ontvangt van een incassobureau. Zo'n bedrijf zorgt ervoor dat jij jouw openstaande premie alsnog aan ons betaalt. Als de verzekering is stopgezet kun je altijd binnen een half jaar de verzekering weer activeren. Je activeert de verzekering door het openstaande bedrag over te maken.

Wil je na een half jaar de verzekering weer activeren? Ook dan moet je de achterstand op je betaling overmaken. Daarnaast moet je opnieuw de gezondheidsvragen beantwoorden.

Langere verwerking van betaling
Het kan gebeuren dat je een herinnering ontvangt terwijl je de premie al wel hebt betaald. Dat komt omdat de verwerking van de betaling bij onze administratie een paar dagen duurt. Als je al wel betaald hebt, hoef je niets met de herinnering te doen.

Neem contact met ons op
Extra hulp bij achterstand op je betaling

Het kan lastig zijn om een probleem met betalen op te lossen. Gelukkig hoef je dit niet alleen te doen. Er zijn organisaties of andere mensen die je hierbij kunnen helpen.

Een scheiding, pensioen, ziekte of werkloosheid: op elk moment in je leven kan je moeite krijgen om je rekeningen te betalen. Wil je meer grip krijgen op je geld? Geldfit is gratis en anoniem. Je krijgt tips, tools en informatie een overzicht van hulp bij jou in de buurt. Ga naar geldfit.nl en ontdek wat je kan doen.

Je kunt contact opnemen met je adviseur als je een probleem hebt of verwacht met betalen. Je adviseur kijkt dan samen met jou of er een oplossing is die goed bij jouw situatie past. Alles wordt duurder. Hoe gaat mijn uitvaartverzekeraar daarmee om?
Achterstand op je schadeverzekering Achterstand op je levensverzekering Achterstand op je AOV Achterstand op je zorgverzekering Achterstand op vastgoed/huur Productoverzicht bekijken Inloggen Rekeningoverzicht bekijken Op de kosten letten bij de uitvaart Hoe is je premie opgebouwd? Hoe stel ik een testament op? Hoe weet ik zeker dat de uitkering goed terechtkomt? Uitvaartverzekering nodig met voldoende spaargeld
{ "dialog": { "homeItemId" : "42fdf1c1-a8f6-43d1-9dec-ce9c9b829900", "urlChat" : "/api/dialog/Chat/", "urlCM": "/api/dialog/Conversation/", "urlCMReporting": "", "tokenApiEndPoint": "/api/token/get", "feedbackDelay": 2000, "feedbackDelayExtended": 60000, "greeting": [ "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eGoedenacht, welkom bij a.s.r.\u003c/span\u003e", "\u003cspan style=\"background-color: #ffffff; color: #2a292e;\"\u003eStel ons hieronder je vraag. We helpen je graag verder\u003c/span\u003e" ], "regEx": "^[A-Za-z0-9'`‘’\\xC0-\\xD6\\xD8-\\xF6\\xF8-\\xFF!@#$^&()_+/|€,\\.\\-\\s]{0,200}$", "readMore": "Lees meer", "initInputPlaceholder": "Typ je vraag in een paar woorden", "inputPlaceholder": "Typ een reactie of andere vraag", "buttonText": "versturen", "agentDisconnected": "Onze medewerker heeft de chat afgesloten.", "startChat": "Je chat nu met een a.s.r. medewerker", "subjectPrefix": "conversatiestarter", "chatGroupIsOpen": {"KS_HD_C_MIJNASR":false,"PEN_C_IDV2":false,"SCH_Pcl_C_AVP_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_REIS_ASRNL":false,"SCH_Pac_C_ASRNL":false,"SCH_Pdb_C_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_VERKEER_ASRNL":false,"SCH_Pcl_C_BRAND_ASRNL":false,"ARD_C_DB":false,"ARD_C_KLANTADVIES":false}, "occupiedMessage": "Oeps, al onze medewerkers zijn in gesprek. Een moment geduld alsjeblieft", "promptTitle": "Chat sluiten?", "promptText": "Weet je zeker dat je de chat wilt afsluiten?", "Yes": "Ja", "No": "Nee", "chatAvailable": "Chat met ons", "chatOccupied": "De chat is tijdelijk bezet", "chatOff": "De chat is nu gesloten", "subjects": [ { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/verzekering-afsluiten.svg", "title": "Product afsluiten", "chatMessage": "Product afsluiten", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/schade-melden.svg", "title": "Schade melden", "chatMessage": "Schade melden", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/gegevens-wijzigen.svg", "title": "Gegevens wijzigen", "chatMessage": "Gegevens wijzigen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/fondsen-en-koersen-informatie.svg", "title": "Fondsen en koersen", "chatMessage": "Fondsen en koersen", "variantA": true, "variantB": true } , { "iconSrc" : "/-/media/images/asr/asrnl/homepage/toptaak-iconen/contact.svg", "title": "Contact opnemen", "chatMessage": "Contact opnemen", "variantA": true, "variantB": true } ] } } { "dialogErrorModals": { "firstModal": { "message": "Er is helaas een storing. Onze chatbot loopt vast. Klik op vernieuwen om het nog een keer te proberen. Je gesprek blijft bewaard.", "primaryBtn": { "text": "Vernieuwen" } }, "secondModal": { "message": "Helaas, de storing is er niet mee verholpen. Probeer het later op de dag nog een keer of vul het contactformulier in.", "primaryBtn": { "text": "Naar contactformulier", "href": "/contact" }, "secondaryBtn": { "text": "Melding sluiten" } } } }