Waarom zoekt Ardanta proactief naar nabestaanden?
Wij vinden het belangrijk dat dit geld terechtkomt bij de juiste mensen.

Waarom zoekt Ardanta proactief naar nabestaanden?
Er komen in onze administratie nog altijd oude polissen voor die al jaren premievrij zijn. Die hebben we bijvoorbeeld ooit overgenomen van andere verzekeraars. Soms zijn de verzekerden niet meer te vinden, omdat ze nooit een verhuizing hebben doorgegeven, of omdat ze zijn overleden.
Nabestaanden blijven recht hebben op het geld
Ook al gaat het vaak om kleine bedragen, nabestaanden hebben recht op het geld. Wij vinden het ontzettend belangrijk dat dit geld terechtkomt bij de juiste mensen. Ouders hebben voor de polis betaald met de verwachting dat de uitkering naar de kinderen gaat. Wij doen hard ons best om dat waar te maken. We zorgen dat het geld goed terechtkomt.
Hoe gaat dat in zijn werk?
We gaan als echte detectives aan de slag. We kijken naar rouwadvertenties in landelijke en regionale media, maar gebruiken bijvoorbeeld ook Mensenlinq om nabestaanden te vinden. En als we de juiste persoon hebben gevonden en de contactgegevens zijn bij ons bekend, dan nemen we telefonisch contact op. Vaak zijn nabestaanden blij verrast, omdat ze helemaal niet wisten dat er nog een polis liep van een overledene.
We merken dat het een nabestaande vaak niet eens om het bedrag zelf gaat, maar dat het juist enorm wordt gewaardeerd dat wij hier zoveel energie in steken. En juist dát geeft ons weer de energie om ons speurwerk steeds voort te zetten. Het geeft veel voldoening als we mensen kunnen traceren en er uiteindelijk voor zorgen dat het geld daar komt waar het hoort.
Twijfelt u of u een verzekering heeft bij Ardanta?
Het kan zo zijn dat een uitvaartverzekering bij Ardanta loopt, maar er op de polis een andere verzekeringspartij staat. Dan is deze polis inmiddels overgenomen. Onderaan deze pagina vindt u een lijst met oude verzekeraars en hun opvolgers. Zoekt u in de linkerkolom de naam van de verzekeringspartij die op uw polis staat. Kijkt u nu naar de rechterkolom. Staat er daar Ardanta of ASR Levensverzekeringen N.V.? Dan loopt de verzekering bij ons. Wij helpen u graag bij het terugvinden van de juiste verzekeringsgegevens.
U zoekt voor uzelf
Als het polisnummer van uzelf is, kunt u met uw polisnummer en geboortedatum een account aanmaken op Mijn Ardanta. Hier kunt u inzien hoe u verzekerd bent. Op Mijn Ardanta geeft u eenvoudig wijzigingen door. Ook kunt u hier uw uitvaartwensen vastleggen. Heeft u hulp nodig met het vastleggen van uw uitvaartwensen, of heeft u een vraag over uw uitvaartverzekering? Neem dan contact op met uw onafhankelijk adviseur of plan online een afspraak met ons in.
Zoekt u voor iemand anders?
Bent u een erfgenaam of bijvoorbeeld bewindvoerder? Dan helpen wij u ook graag bij het controleren of er een uitvaartverzekering bij Ardanta loopt. Volgt u onderstaande stappen:
- Geeft u op deze pagina aan dat u naar de polis van iemand anders zoekt.
- Vult u de contactgegevens en het polisnummer in.
- Heeft u een oude polis? Voeg deze dan toe aan het formulier.
- Wij gaan op zoek naar de opgevraagde polis.
- Als wij de polis vinden, dan ontvangt u binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging. Op deze bevestiging staat het polisnummer met de verzekeringsgegevens.
Twijfelt u en heeft u geen polisnummer?
Weet u geen polisnummer en wilt u toch weten of u, een overledene of een cliënt een uitvaartverzekering heeft? Vult u dan uw contactgegevens in via het formulier op de site van het Verbond van Verzekeraars. U ontvangt bericht van het Verbond van Verzekeraars als er een polis is gevonden. Dit kan wel ongeveer drie maanden duren.